Kia Rio 12+ UB BC-Racing Coilover Kit BR-RN

Nieuw

935,00 € incl. BTW

- +

Toevoegen aan Verlanglijst

 
Meer informatie

Pillowball-bovenbevestiging *

Camber verstelbare top mounts *

Aluminium topplaten *

30-weg verstelbare demping

Verstelbaar veerplatform

Hoogteverstelling via bodemmontage om de volledige demperbeweging te behouden

Lager gemonteerd upper front veerplatform

Stofhoes om demperafdichtingen te beschermen *

Sommige functies zijn afhankelijk van het model

De coilovers van de BR-serie gebruiken een grote zuiger met een diameter van 46 mm in een dempingslichaam met een diameter van 53 mm om de oliecapaciteit te maximaliseren.

Terwijl de dempereenheid in werking is, wordt de olie die zich binnenin bevindt opgewarmd. De viscositeit van olie verandert als de temperatuur varieert, wat kan leiden tot veranderingen in de dempingseigenschappen van de unit.

BC Racing gebruikt alleen olie van zeer hoge kwaliteit met hun coilovers, maar gaan net wat verder om de prestaties te maximaliseren en hun BR-assortiment te bouwen met een demperkast met een diameter van 53 mm. Dit verhoogt de capaciteit van de unit, waardoor het volume van de olie die wordt gebruikt, wordt verhoogd, wat op zijn beurt de piektemperatuur verlaagt en de demperprestaties aanzienlijk verbetert.

Aanpassing hoekgewicht:

Het onderste veerplatform van de BC Racing coilovers is instelbaar. Hierdoor kan de auto worden ingesteld voor hoekweging om een ​​perfecte balans te bereiken en wordt een maximale bandefficiëntie bereikt.

De auto moet evenveel gewicht op elke band op een as plaatsen, dus beide voorbanden moeten evenveel belasten als beide achterbanden. Dit zorgt ervoor dat beide banden hun gelijke deel van het werk doen tijdens het nemen van bochten, wat de algemene grip verhoogt, de hoeksnelheid maximaliseert en de rondetijden verkort.

Optionele hulpveren kunnen worden aangeschaft om wielophoping in de unit te kunnen inbellen om aan specifieke behoeften te voldoen.

Rijhoogte-instelling

De rijhoogte wordt bepaald door de positie van de bottom mount van de coilover. De houder kan op en neer worden bewogen over het dempingslichaam om een ​​volledig instelbereik te bieden van bijna standaard rijhoogte tot zeer laag. De werkelijke maximale verlaging verschilt per toepassing. Omdat de rijhoogte wordt bepaald door een verstelbare bodemmontage in plaats van een veerplatform, behoudt u de volledige demperkoers ongeacht de rijhoogte.

Demping aanpassing:

BR-coilovers hebben 30-voudige dempingsinstelling die zowel rebound en compressie in één aanpasser combineert voor eenvoud en gebruiksgemak. Met deze instelbare voorziening kunt u het voertuig fijn afstemmen op de relevante omstandigheden.

Door de voor- en achterdemping af te stellen, kunt u de manier waarop de auto omgaat aanpassen. Door bijvoorbeeld de dempingskracht aan de achterkant ten opzichte van de voorkant te verhogen, begint het voertuig in een meer dan stuurgestuurde stand te bewegen.

Als je wilt dragracen in een auto met achterwielaandrijving, dan wil je dat de achterkant van de auto zakt om de gewichtsoverdracht naar achteren en dus de achterbanden te maximaliseren. Dit maximaliseert de tractie en helpt wielrotatie voorkomen. Om dit te bereiken, verzacht u de achterdempers om een ​​snellere compressie mogelijk te maken. Als je de achterdempers te hard had ingesteld, omdat je de auto misschien op een racebaan zou rijden, dan zou de auto minder geneigd zijn om in te zakken zodat de tractie zou worden verminderd.

Omgekeerd, als u wilt gaan slingeren en het moeilijk vindt om de tractie te onderbreken en problemen ondervindt met het onderstuur, dan zal het harder maken van de achterdempers helpen om de tractie te verminderen en de voordempers zachter te maken voor meer tractie op de voorkant. Hierdoor wordt de achterkant van de auto losser en wordt de besturing van de onderstuur geminimaliseerd. Hierdoor veranderen de voertuigbehandelingskenmerken meer naar drift dan naar drag, weg of track.

Camber aanpassing:

Als het mogelijk is om camberaanpassing aan uw voertuig toe te voegen, dan zijn de BC Racing coilovers automatisch voorzien van verstelbare aluminium balhoofdsteunen met kussens. Deze zijn voorzien van dezelfde Japans vervaardigde kussenbal van hoge kwaliteit, maar bieden het extra voordeel van een verstelbare topbevestiging waarmee de wielvlucht kan worden ingesteld om aan uw behoeften te voldoen, of het nu gaat om weg, track of drift.

Bescherming tegen corrosie:

De demperunits zijn van zwart verchroomd staal voor een uitstekende duurzaamheid, zelfs in de donkerste Europese winters. De aluminium componenten (bovenste steunen, sluitkragen, enz.) Zijn geanodiseerd en de onderste stalen steunen gaan door een elektroforetisch dispositieproces gevolgd door poedercoating. Een willekeurige selectie staalcomponenten (beugels, dempers, schroeven, enz.) Wordt eens per maand door een zoutsproeitest gevoerd om de kwaliteit van de beschermende processen te controleren en om de corrosiewerende eigenschappen op de hoogst mogelijke standaard te houden.

Hoogwaardige schroefveren:

BC Racing coilovers gebruiken alleen het hoogste kwaliteitsstaal voor hun veerfabrikant. Ze zijn vervaardigd van SAE9254 duurzaam koudgewonden staal van hoge sterkte. De veren worden gedurende meer dan 500.000 cycli met compressie getest, met minder dan 5% vervorming.

Gepatenteerde concave onderste vergrendelkraag:

Coilovers gebruiken een borgring om te voorkomen dat de bottom mount losraakt. Als de bottom-mount losraakt, kan het demperhuis naar beneden in de bottom-mount werken, waardoor de rijhoogte in die ene hoek wordt verlaagd, wat kan leiden tot gevaarlijke rijeigenschappen. Dit is een veel voorkomend probleem voor coilovers in het algemeen. BC Racing maakt gebruik van een innovatieve en gepatenteerde onderste vergrendelingskraag met een afgeschuinde rand die in een overeenkomstige afschuining in de schroefmontagesteunbevestiging past. Hierdoor wordt het oppervlak waarop de vergrendelkraag werkt enorm vergroot en wordt voorkomen dat het gemeenschappelijke en gevaarlijke probleem van het loskomen van de borgkragen optreedt.

Hoge kwaliteit olie:

BC Racing-dempers gebruiken een verfijnd shim-stackontwerp en hoogwaardige olie om de compressie- en rebound-snelheid van de dempingsstaaf constant te regelen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden. Terwijl de voertuigen over ruwe grond rijden, verwarmt de compressie en de afgeveerde beweging van de demperstang de olie. Slechte kwaliteit dempers gebruiken goedkope olie waarvan de eigenschappen veranderen met variërende temperaturen. Het is van vitaal belang dat olie van hoge kwaliteit wordt gebruikt die een consistente viscositeit kan handhaven onder een breed temperatuurbereik. Zodra de olie begint te degraderen, veranderen de eigenschappen ervan, wat leidt tot dempingsveranderingen die leiden tot veranderingen in de kenmerken van de voertuigen.

BC Racing zorgt ervoor dat alleen olie van hoge kwaliteit wordt gebruikt, zodat de dempingssnelheden niet alleen voor het moment in de hand worden gehandhaafd (dat wil zeggen tijdens een back-road explosie op of baan), maar dat de levensduur op lange termijn wordt gemaximaliseerd met olie die niet snel degradeert waardoor de levensduur van de dempers aanzienlijk werd verlengd.

Stikstof onder druk staande dempers:

Wanneer u een demper hard op de juiste track of op hobbelige hobbelige wegen werkt, kunt u ervoor zorgen dat de olie gaat luchten en cavitatie kan optreden. Dit veroorzaakt schuimvorming, waardoor de viscositeit van de olie effectief wordt verminderd en het dempende effect van de eenheid wordt verminderd. Olie van hoge kwaliteit komt ver om dit probleem te verminderen, maar BC Racing gaat een stap verder en brengt de dempers onder druk met stikstof. De stikstof oefent druk uit op een zwevende zuiger die op zijn beurt een permanente druk uitoefent op de olie waardoor de beluchting dramatisch wordt verminderd en waardoor de consistentie en kwaliteit van de demping wordt verbeterd. De stikstof onder druk voegt ook een extra element van effectieve veerconstante toe aan de dempereenheid.

Op het lager gemonteerd bovenste veerplatform:

Omdat de veer draait terwijl deze wordt samengedrukt, is het erg belangrijk om stiction (statische wrijving) tussen de veer en de zittingen te minimaliseren. Als deze spanning niet wordt opgeheven, kan er veerbinding optreden, waardoor de veerconstante enigszins verandert als de veer comprimeert en zich uitrekt. De opgewekte spanning kan leiden tot een snelle achteruitgang van de veerpieken en in extreme gevallen kan het veerplatform en de borgkragen losser worden. Dit kan ertoe leiden dat het platform en de sluitkragen door de demper 'lopen', wat resulteert in een gelijkmatige rijhoogte en het gevaar van het ontwrichten van de veer onder volledige demperverlenging.

De wrijving tussen veer en stoelen heeft ook een effect op de stuurinspanning als de veren fysiek met de wielen worden gedraaid. Dit introduceert extra onnodige wrijving in het stuursysteem, wat een nadelig effect heeft op de handlingeigenschappen van het voertuig.

Het op de lagers gemonteerde bovenste veerplatform is een van de innovatieve ontwerpen van BC Racings.Door de stictie tussen de veer en de stoelen enorm te verminderen, vermijden de BC Racing-eenheden bovenstaande problemen, waardoor de efficiëntie van het stuursysteem wordt verbeterd en de veer en de demper kunnen werken zoals ontworpen.

Verschil in serie:

De BR-serie is het nieuwste coilover-model van BC-Racing met up-to-date technologie. Afhankelijk van je auto heeft de coilover-set rubberen of pillowball topmounts, of helemaal geen topmounts. Als uw auto bijvoorbeeld een dubbele wishbone-ophanging heeft, is het niet nodig om kussenkogelbevestigingen te gebruiken en adviseren wij om de rubberen balsteunen te gebruiken. Met het dubbele wishbone kan je de camber ook niet aanpassen met de mounts aan de voorkant, dus in de meeste gevallen zou het geen zin hebben om de duurdere kussens op de balhoofdsteunen te nemen. In sommige gevallen bieden we de kussenkogels als upgrade aan. Waarom is dat ?: Kussenkogelbevestiging - De toepassingen die standaard worden geleverd met geharde rubberen topbevestigingen, zorgen voor de beste rit en houden de kosten zo laag mogelijk weg- en baangebruik maar we bieden vaak een kussenbal-upgrade voor deze voertuigen aan, mocht je deze minimale flex willen verwijderen en de auto een beetje meer hardcore maken. Het upgraden naar kussenbal elimineert de flexibiliteit die inherent is aan zelfs het geharde rubber dat door BC Racing wordt gebruikt, waardoor de handling wordt verbeterd voor wie op zoek is naar het ultieme.

De producttitel toont de exacte specificatie van de set, en hier is een lijst met alle mogelijke opties die u kunt vinden in de producttitel:

BR-RS-serie: voorzijde = rubberen topmontage, achterzijde = rubberen topmontage

BR-RA-serie: Front = Pillowball Topmount, Rear = Rubber Topmount of No Topmount

BR-RH-serie: Front = Pillowball Topmount, Rear = Pillowball Topmount

BR-RN-serie: voorzijde = geen topmontage, achterkant = rubber topmontage of geen topmontage

Let op: dit is niet altijd een specificatie die u kunt kiezen, maar het hangt allemaal af van de originele ophangingstechnologie van de auto. We hebben al gekozen voor de best passende optie voor de gemiddelde bestuurder op basis van de mogelijkheden van de auto.

Write a review

Kia Rio 12+ UB BC-Racing Coilover Kit BR-RN

Write a review

 
Comments

No customer comments for the moment.

30 Other products in the same category